To miejsce było powiązane z pobliską linią kolejową, która powstała na początku XX wieku. Służyła ona do transportu towarów dla pobliskiej cukrowni i rafinerii. Poza przewozami towarów prowadzony był także transport pasażerski. W trakcie II Wojny Światowej

kolej przeszła pod zarząd Niemiecki. Podczas działań wojennych mimo bardzo dużej eksploatacji nie została uszkodzona i zaraz po przejściu frontu wznowiła regularne przejazdy. W latach 50 – tych, została wcielona do spółki PKP. W latach 2000 – 2009 powróciła ponownie pod zarząd władz lokalnych i z przerwami przewoziła pasażerów i towary na kilku odcinkach kolejowych w powiecie. W wyniku braku współfinansowania po reformie PKP, w której zdecydowano się wyłączyć ze struktur wszystkie koleje wąskotorowe stopniowo ograniczano połącznia pasażerskie i transport towarowy. Kolej zakończyła działalność w 2009 r. Dzisiaj należy do stowarzyszenia, które ma za zadanie  w ramach swojej grupy organizowane prac remontowych przy infrastrukturze kolei.

Z całej tej infrastruktury udało mi się sfotografować ten właśnie zakład, który zobaczycie na zdjęciach poniżej. Remontowano i konserwowano w nim cały tabor kolejowy należący do pobliskiej linii. Nie jest za wielki, ale za to posiada swój klimat. Składa się z kilku pomieszczeń technicznych i biurowych. Podzielony jest na dwie hale, z czego w jednej stoi tabor kolejowy, a w drugim warsztat (szlifiernia). Powoli kontrolę nad nim przejmuje natura, co pozwala na złapanie ciekawych ujęć.

Marek Pawlicki

GALERIA ZDJĘĆ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.