Historia tego miejsca rozpoczęła się w XIX wieku. Przez wiele dziesięcioleci stacja była bardzo ważnym punktem węzłowym. Niestety stacja leżała w sporej odległości

od centrum miasta, przez co ówczesne władze wybudowały po II Wojnie Światowej drugą. Przez lata PRL-u próbowano rozbudować i zmodernizować stację, jednak plany te spełzły na niczym. Ruch pociągów pasażerskich wstrzymano na początku lat 70 – tych. Linię zelektryfikowano przez co do dnia dzisiejszego służy ona jako północno-zachodnia obwodnica towarowa GOP-u.

Tradycja kolejarska w mieście jednak nie wygasła. Od niedawna istnieje tu skansen lokomotyw i maszyn parowych, którym opiekuje się towarzystwo kolejowe, które opiekuje się zabytkowymi lokomotywami parowymi stopniowo je odrestaurowując.

Towarzystwo nie jest chętne do dawania zgody na odwiedzanie tego miejsca tak z ulicy, wiec trzeba było obejść te niegodziwości i dzięki temu możecie obejrzeć poniżej tą skromną galerię zdjęć.

Marek Pawlicki

GALERIA ZDJĘĆ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *